streda 26. augusta 2015

Svetská sláva, poľná tráva

Krásnu stredu všetkým!

Ste šedou myškou alebo sa skôr považujete za hviezdu a túžite byť stredobodom pozornosti? 
Medzi moje obľúbené výroky patrí múdrosť, ktorú vyslovil rečník a filozof Lucius Annaeus Seneca: 
"Sláva je ilúzia, pominuteľná a nestálejšia ako vánok."
A toto je moja interpretácia slávy:


Dnes prichádzam s projektom, ktorý je vytvorený tak trochu netradične. Mám rada experimenty a už viackrát som "divočila" s asamblážou (franc. assemblage).


Ide o výtvarnú techniku podobnú koláži s použitím rôznych nesúrodých materiálov a predmetov (predovšetkým recyklovaných), ktoré dávajú projektu trojrozmernú podobu. Spájajú sa rôznymi spôsobmi a sú fixované na podkladovú plochu lepením, nitovaním, skrutkovaním, viazaním či zváraním. Môžu sa dopĺňať aj drobnými materiálmi ako je piesok, kamienky, piliny alebo aj textil.
Vznikajú tak zaujímavé reliéfne diela s obrovskou duchovnou hĺbkou a myšlienkou ukrytou za predmetmi alebo slovami.



V mojej práci mi ako základ poslúžila stará plechová krabička od cigariet. Všetok scrapbookový materiál použitý v tomto projekte sú vintage spreje Lindy´s Stamp Gang a biele gesso. Zvyšok tvoria rôzne kovové, plastové, sklenené, drevené a živicové predmety, drôty a kúsky papiera.
Spojením bežne nespájaných vecí sa nám otvára priestor pre fantáziu, ktorá sa naplno prejaví len čo nájdeme prvé staré skrutky :)


Ak sa dobre prizriete, môžete nájsť na projekte aj kryt z bicyklového zvončeka, plastovú polguľu z cukríkov, kúsok dreveného skladacieho metra alebo zlomený štetec.
Všetko je otázkou fantázie a momentálnej nálady.



Rozprestrite aj vy svoje krídla a bežte tvoriť!

Zdraví vás




10 komentárov: